از SD-WAN به عنوان یک بستر تحویل خدمات برای ایجاد جریان های جدید درآمد استفاده کنید.

 Stephan Tallent Fortinet's

Stephan Tallent

SD-WAN به رشد خود ادامه می دهد ، هدایت شده توسط تحول دیجیتال و نیاز به ارائه وب جدید برنامه های کاربردی و سرویس های ابری به مکانهای تجاری از راه دور. در حالی که اتصال WAN به مدت دهها سال است ، علاقه به شبکه گسترده تعریف شده از طریق نرم افزار (SD-WAN) رو به رشد است زیرا WAN های سنتی برای ابر یا تجارت دیجیتال امروزی ساخته نشده اند. در عوض ، دفاتر شعب ، پردیس های مدارس و مکان های خرده فروشی از راه دور تمایل دارند که با استفاده از مسیریابی برچسب چندپروتوکلای استاتیک (MPLS) یا یک اتصال مجموعه پروتکل شبکه پروتکل اینترنت (IPSec) به یک مرکز داده مرکزی متصل شوند.

گسترش ارزش انتقال دیجیتالی به دفاتر راه دور بزرگترین انگیزه سازمانها (بزرگ و کوچک) برای ارتقاء زیرساخت های WAN خود را به SD-WAN نشان می دهد. اگر هیچ چیز دیگری نیست ، این امکان را برای آنها فراهم می کند تا بتوانند در بازار دیجیتال امروزی با رقابت بیشتری رقابت کنند. در نتیجه ، طبق IDC ، تحول SD-WAN در حال رشد است و از این زمان تا سال 2021 به یک فرصت 4.5 میلیارد دلاری در بازار تبدیل می شود.

Opportunity for MSSPs

این اختلال فرصتی گسترده برای MSSP ها محسوب می شود. تقریباً یک شبه ، کل بازار WAN به یک فرصت سبز تبدیل می شود. حتی بهتر ، SD-WAN فرصتی بی نظیر برای MSSP ها فراهم می کند تا خدمات WAN مدیریت شده را از طریق شبکه و خارج از کشور خود ارائه دهند. دلیل آن این است که بسیاری از ارزش اصلی هر راه حل SD-WAN مربوط به سرویس های پیوست شده به آن است – آن را تبدیل به یک برنامه نویس و تسهیل کننده برای خدمات ارزش افزوده اضافی می کند.

درایور اصلی خدمات SD-WAN چابکی و کارآمد WAN است. استفاده از منابع ، افزایش قابلیت اطمینان برنامه و تجربه کاربری بهبود یافته ای که باید ارائه دهد. کاهش هزینه ، گرچه در بعضی از بازارها با ارزش است ، اما عموماً مورد توجه ثانویه است. بسته به پیکربندی آن ، سرویس های مورد نیاز برای پشتیبانی و بازاری که در آن اجرا شده است ، SD-WAN لزوما از یک خدمات MPLS جذاب تر نیست. در حقیقت ، در بسیاری موارد ، مدارهای MPLS بخشی از زیرپایه SD-WAN را که توسط شرکت ها استفاده می شود ، ادامه خواهند داد. SD-WAN تکامل شبکه گسترده ای است که با تحول دیجیتال سازمان ها مطابقت دارد و اعتماد به نفس بیشتری را به منابع میزبان ابر و برنامه های زمان واقعی نشان می دهد.

چالش از دیدگاه MSSP در انتخاب راه حل SD-WAN است. می خواهید خدمات خود را به اطراف بپیچید. واقعیت این است که اکثر راه حل های SD-WAN قابلیت اتصال به هم را دارند. اما ارائه خدمات SD-WAN فقط به اتصال ، در طولانی مدت پایدار نیست. استفاده از SD-WAN برای بهره‌گیری از اینترنت باند پهن برای ارائه خدمات تجاری ممکن است میوه کم رنگی به نظر برسد ، اما انجام این کار بدون اینکه بتواند دید کاملی داشته باشد و امنیت به طور قابل توجهی ریسک و قرار گرفتن در معرض شرکت را افزایش می دهد. در نتیجه ، MSSP ها باید خدمات SD-WAN خود را از نظر قابلیتهای فراتر از SD-WAN اساسی ، مانند امنیت ، متمایز کنند. به طور خلاصه ، SD-WAN نباید هدف باشد. SD-WAN باید ابزاری برای تحویل یک موتور خدمات با ارزش افزوده باشد که درآمد را برای هر کاربر به همراه وفاداری مشتری پایدار افزایش می دهد.

نزدیک شدن SD-WAN به عنوان یک بستر خدمات با ارزش افزوده

ساخت و تحویل SD- راه حل WAN برای مشتریان شما تنها اولین مرحله ایجاد یک بستر اتصال است که امکان ارائه خدمات جدید را فراهم می کند. افزودن سرویس هایی مانند امنیت پیشرفته ، شبکه سازی و مدیریت برنامه نه تنها می تواند یک جریان درآمدی مهم را فراهم کند ، بلکه همچنین به عنوان یک مزیت رقابتی واقعی در یک منظره تحت سلطه بسیاری از پیشنهادات SD-WAN محسوب می شود.

در نتیجه ، MSSP ها باید با در نظر گرفتن توانایی آن در ارائه خدمات اضافی یکپارچه و خودکار با ارزش بالا ، یک راه حل SD-WAN را با دقت انتخاب کنید. در نتیجه ، امکان ارائه علاوه بر اتصال معمولی SD-WAN ، خدمات اضافی مانند…

.