پس از به دست آوردن سخت افزار لازم ، فرایند بعدی تهیه MC2 برای فکر کردن "مال من" بود (برای مدل خاص من S برنامه ریزی شده بود). این واقعاً سخت ترین بخش کل مراحل است. از آنجا که تسلا نرم افزار سرویس دهنده خود "جعبه ابزار" را به کسی ارائه نمی دهد ، اما خود مجبور شدم مسائل را به دست خودم بگیرم و این کار را خودم انجام دهم.
در حالی که MCU1 یک انویدیا Tegra مبتنی بر ARM است. واحد ، و MCU2 یک واحد مبتنی بر اتم Intel است ، از نظر نرم افزاری MCU1 و MCU2 از نظر ماهیت مشابه هستند. برای اینکه MCU2 را با ماشین خود کار کنم ، باید راهی برای بارگذاری پرونده های مهم از MCU1 به MCU2 پیدا کردم تا MCU2 جایگزین من بتواند ماشین من را کنترل کند. ناگفته نماند که برای انجام انتقال پرونده ها بین MCU1 به MCU2 ، به نوعی دسترسی به سیستم فایل نیاز دارید تا بتوانید این کار را انجام دهید (یا دسترسی ریشه ای یا قابلیت خواندن / نوشتن emmc فیزیکی). حقیقت این است که اگر شما این قابلیت ها را برای MCU1 / 2 ندارید ، نباید * * * * را از این کار استفاده کنید. شما موفق نخواهید شد. صادقانه بگویم ، اگر برای بعضی از افراد بسیار مهربان نبود که به من کمک کنند ، هرگز نتوانستم خودم این کار را انجام دهم. خوشبختانه ، من یک واحد MCU2 به اندازه کافی قدیمی داشتم که یک آسیب پذیری نرم افزاری برای سوء استفاده برای دستیابی به کارهای لازم وجود داشت. واحدهای جدید این گزینه را ندارند. علاوه بر این ، تسلا همچنین یک اسکریپت خوب با سیستم عامل خود ارائه می دهد که لیستی از پرونده های مورد نیاز برای پشتیبان گیری در MCU1 را فراهم می کند و به MCU2 منتقل می شود.
به طور خلاصه ، حداقل ، شما باید از MCU1 به MCU2 منتقل کنید:
- کلیدهای رمزگذاری خود را از MCU1 / var / etc. / openvpn در MC2's / var / lib / car_creds کپی کنید (اینجاست که "carkey" شما ذخیره می شود تا برنامه تلفن همراه شما کار کند و غیره.
- / home / tesla / .Tesla / data (کیلومتر شمارنده ، تنظیمات ، حسابها ، موارد دلخواه ، موارد صوتی ، و غیره.).
- /var/etc/gateway.cfg کپی را به داخلی.دات روی دروازه با استفاده از gwxfer (پیکربندی ماشین).
- پیکربندی ماشین در دروازه به autopilotCameraType 1 (دوربین های RCCC برای HW2.0).
- پیکربندی خودرو را در دروازه به داش 4 به روز کنید (AP0 0 است ، AP1 1 است ، AP2 2 است ، AP2.5 برابر 3 و APE3 4
من با جداسازی کامل آن و نوشتن برخی از فایل های کلیدی با استفاده از یک جدول / کاوشگر BDM و یک جعبه (آهسته) EasyJtag توانستید MCU2 را برای اتومبیل خود تهیه کنم. داده ها به تراشه فلش emmc MCU2. MCU2 دارای تراشه emmc 64 گیگابایتی (بسیار بزرگتر از MCU1) است و فقط 32 گیگابایت آن فراهم شده است ، بنابراین تعداد زیادی صندلی برای تراز لباس وجود دارد – باید بطور قابل توجهی طولانی تر از تراشه های emmc MCU1 باشد که به طور مداوم از کار می افتند. 19659012] پس از نوشتن پرونده های لازم ، توانستم به MCU2 به کامپیوتر خود وصل شوم و کار را تمام کنم.
هنگامی که MCU2 من تمام پرونده های لازم را روی آن داشت ، تنها کاری که باید انجام دهم این بود که سیستم عامل موجود را روی آن به آخرین نسخه ارتقا دهم و دوباره آن را به ECU های اتومبیل خود برگردانم تا همه کارها انجام شود.
] نصب :
به منظور جایگزینی MCU1 / IC1 ، شما باید تمام جوش های موجود در تخته را حذف کنید. با گرفتن تعداد انگشت شماری پیچ و کلیپ آسان است. تصویر زیر وحشتناک به نظر می رسد ، اما خیلی بد نیست. با کشیدن قطعات نرم و تمیز ، دستکش را با پیچ 6 x T20 جدا کنید ، با دو پیچ پیچ و چوبی چوب آن را برداشته و سپس بکشید ، دریچه های AC را بردارید ، و سپس بالابر را به بالا و چند اینچ بلند کنید تا به ترخیص اضافه کنید. [19659017] Dash.png ” class=”bbCodeImage LbImage”/>
من تصمیم گرفتم كه نوار آلومینیومی (نوار سبز) را خاموش كنم تا هنگام نصب MCU2 آنرا خراش ندهم. همچنین ، کمک بزرگی در این فرایند ، یک وسیله کیف کیسه تورمی برای بلند کردن و دور کردن توری است. خواهید دید که من دو تصویر بادی را در تصویر بالا قرار داده ام که دو تکه یا دو اینچ را بالا می برند که فضای کافی را برای حذف MCU و IC از شکاف های آنها فراهم می کند.
در این مرحله تصمیم گرفتم سیم کشی را اضافه کنم. ماژول Tuner2 Tuner2 در همان مکان فیزیکی با Tuner1 قرار دارد – دقیقاً در سمت چپ ستون فرمان ، نزدیک زانوی راننده قرار دارد. حذف ماژول Tuner1 کار سختی است – در درجه اول به دلیل پیچ و تاب بودن آن با پیچ های 3 10 10 میلی متر – یکی از آنها تقریبا بدون دسترسی به مجموعه درایور سوکت 10 میلیمتری بسیار طولانی (18 اینچی) و قابل انعطاف قابل دسترسی نیست. برای رسیدن به تیونر ، یک دسته از افزونه های قابل انعطاف سوکت را از Home Depot خریدم.
نصب آنتنگر ، به نظر شما احتمالاً مشکوک است ، اختیاری است … و از نظر جسمی درد در باسن است. بعد از قرار دادن Tuner2 به اتومبیل من ، کاملاً * می دانم که چرا تسلا در فرآیند مقاوم سازی MCU2 Tuner2 را ارائه نمی دهد. سخته. اما من تصمیم گرفتم به هر حال این کار را انجام دهم. واحد Tuner2 از آنتن های موجود (FM / XM) که Tuner1 به آن متصل می شود استفاده می کند – اما Tuner2 بین آن و واحد MCU2 دارای سیم کشی جدید است – بنابراین این تنها تغییر سیم کشی مورد نیاز است.
به منظور اضافه کردن سیم کشی Tuner2 به ماشین من ، فقط یک جفت پیچ خورده از کابل قدیمی Cat5e را از محل MCU2 به محل Tuner (حدود 3-4 فوت) منتقل کردم.
تمام درگاه های پشتی MCU2 با آنچه در واحد MCU1 من وجود دارد ، یکسان هستند ، بنابراین شما از کلیه سیم های موجود MCU1 استفاده می کنید – به جز یک درگاه جدید برای تیونر 2:
توجه خواهید کرد که دو سیم خاکستری که از MCU2 آمده اند در آن پین های راست راست قرار گرفته اند ، و سپس دو سیم دیگر (قرمز برای 12v) و سیاه برای زمین وجود دارد. اتصال 12v / gnd را از بند سیم کشی تیونر قدیمی به سرقت بردم (که مورد استفاده قرار نمی گیرد). می توانید این اتصال جدید Tuner2 را به صورت ارزان از Mouser خریداری کنید: p / n AMP 2302475-2.
سپس فقط Tuner2 را در جای خود قرار دهید (سخت) ، IC2 را در جای خود قرار دهید (آسان) و MCU2 را در جای خود قرار دهید (آسان) ، APE3 در جای خود (آسان) و سپس مجدداً نرم افزار را پیکربندی کنید تا همه آن را پیکربندی کنید.
برای APE ، این است که به سادگی حذف APE2.0 قدیمی ، نصب سه کابل فرمت بحث شده در بالا ، و نصب APE3.0.
یک نکته مهم ، مخصوص فقط مقاوم سازی MCU2 / APE3 نیست ، این است که در هر زمان سخت افزار شبکه ای جدید / جایگزین را بر روی خودرو معرفی کنید ، برای اینکه بتوانید همه سیستم های خودرو را در همگام سازی و گفتگو با یکدیگر قرار دهید ، می بایست از طریق نصب نرم افزار (نسخه جدید) و یا یک نرم افزار مجدداً نصب (نصب مجدد نرم افزار موجود) اقدام کنید. برای کسانی که با این فرآیند در اتومبیل های MCU1 خود آشنا هستند ، معمولاً با ورود به شبکه خودرو و اتصال از طریق telnet به بندر 192.168.90.100 بندر 25956 و صدور فرمان "کارخانه-توزیع مجدد" ، این اقدامات را انجام می دهند. همین مورد در مورد MCU2 نیز صدق می کند ، با این حال ، معماری MCU2 از روندی با نام "sx-updateater" استفاده می کند – اما شما به همان روش به آن متصل می شوید. من به سادگی به فرایند sx-Updater متصل شدم ، دستور "کارآگاه دوباره کارخانه" را صادر کردم و MCU2 / APE3 مابقی ماژول های وسیله نقلیه من را تهیه کردند. این کار مجدد تقریبا 20 دقیقه زمان می برد و پس از اتمام یادداشت های نسخه نسخه فعلی نرم افزار به شما نشان می دهد. تا زمانی که پرونده داخلی.dat با پیکربندی واقعی ماشین شما مطابقت داشته باشد (تغییراتی ایجاد نکنید ، به غیر از اینکه ممکن است APE و تیونر را به عنوان مورد نیاز در سیستم عامل جدیدتر فعال کنید) ، مجدداً باید کارآمد باشد.
کالیبراسیون دوربین می تواند مدتی طول بکشد. من این کار را چند بار انجام داده ام و احساس می کنم که کالیبراسیون چیست / چیست. کالیبراسیون * یک واقعه یک زمانه نیست که پس از چند مایل رانندگی از خاموش به ON می رود. در واقع ، این اتفاق در مراحل با چندین سطح بهبود / دقت در طول زمان رخ می دهد. به عنوان مثال ، پس از گذشت تنها چند مایل رانندگی ، نگه داشتن Autopilot Lane در دسترس قرار می گیرد ، اما Navigate on Autopilot و Smart Summon هنوز در دسترس نیستند زیرا کالیبراسیون اضافی در پس زمینه اتفاق می افتد. در واقع ، هنگامی که Autopilot (نگه داری خط) برای اولین بار فعال شد ، واقعاً بد است و اصلاً محور نیست. فهمیدم که تقریباً 60-100 مایل طول می کشد تا کالیبراسیون به درستی شماره گیری شود تا همه عملکردها بتوانند یکنواخت کار کنند.
